• 40188.jpg

    TAI ZHAN LUE

    南京科技职业学院

    回想起高中毕业后,我一直在犹豫是出国还是留在本地。我左右为难,一边是儿时的梦想,一边是马来西亚著名大学的邀请函。最后,我还是不顾家人反对,毅然决然的选择了前者,选择了中国,选择了江苏,我想在这里看看世界,体验不同的文化差异,探索新的旅程。

  • 42188.jpg

    KOUANGMANIVANE ANITTA

    南京师范大学

    虽然我在南京只有两年,但是我每时每刻都能感受和见证南京发展取得新成就:南京便利的地铁交通、南京的各种美食、南京人的友好热情,老师们渊博的知识都让我深深地爱上了她。

  • 44188.jpg

    Liew Jia Yee

    南京师范大学

    说起南京,我首先就想起这里的秋天。那对于我们来说是繁忙的日子,预备上课的铃声按时响起,路边有两排悬铃木,金黄的叶子飘落在街道上,人来人往。

  • 46.jpg

    SERT FERIDE

    南京师范大学

    一位留学生在选择中国的大学时, 最应该考虑的是什么呢? 毫无疑问, 首先就是它的教育质量, 第二个是大学所在城市和地区给我们提供的机会。我认为江苏省是中国最好省份之一。

  • 47188.jpg

    KAMOLPOB SUWANPETCH

    南京铁道职业技术学院

    现在回想起来,能来中国学习是我的福气。即使在留学的最初,汉语的难度曾让我一度怀疑人生,怀疑自己是不是又陷入另一个“祸”中,但当我克服了最初语言的学习障碍后,我收获了属于我的“福报”。

  •  
  • 49188.jpg

    Atikhun Sae-lim

    南京晓庄学院

    小时候的我常听父亲和母亲讲一种我不懂的语言,等我上了大学,学会了拼音,才知道那是汉语。我也才慢慢发现原来除了泰语,汉语也是如此好听,并且慢慢能和妈妈用汉语交流。

  • 51188.jpg

    Aurellia Rembet

    南京晓庄学院

    学中文的过程中,好像爬山一样。下山的时候觉得很容易,不累。上山的时候,觉得很累,特别是如果山很高,会停几次才继续上,也有的时候会想放弃,但来从来不后悔来南京学中文。

  • 53188.jpg

    Cicilia Marcella

    南京医科大学

    现在中国也越来越发展,尤其是“一带一路”。因为“一带一路”,许多国家和人民受惠匪浅。我们外国人也对中国的手机App也已很熟悉了,比如 “淘宝” 、“微信”。

  • 56188.jpg

    Akshaya Iyer

    南京医科大学

    彩虹是幸福的一个象征,是许多人所渴望的。一个女孩来到中国,寻找她的彩虹。 她怀着希望和梦想,带着很高的期望和乐观的心态来到了江苏。 她做的第一件事就是寻找她的彩虹。

  • 59188.jpg

    HASIBUL HASAN SHANTO

    南通科技职业学院

    独自一个人远在异国他乡求学,生活,初来乍到,语言不通,再普通不过的饮食起居都成了难题,但是在老师们对我关心下,我们把学校当成了自己的家,把老师当成了我们亲戚走到了今天。

  •  
  • 61188.jpg

    Rena Kamigata

    苏州大学

    在苏州这个具有深厚文化底蕴的城市,我一边从事教学,一边学习中国传统艺术,包括参观具有历史质感的建筑。

  • 64188.png

    Muhammad Afzal

    苏州市职业大学

    我来到中国已经三年了,这期间,我走过苏州的很多地方,认识了很多的中国朋友,留下了点点滴滴美好的回忆。

  • 66188.jpg

    YIAYENGVA PANSAY

    无锡商业职业技术学院

    来到无锡商院已经有一年多了,我觉得我越来越喜欢无锡这座城市和商院这个学校了。无锡是一座有舒适环境的城市, 清新的空气, 美丽迷人的风景, 热闹繁华的街道, 都让我流连忘返。

  • 68188.jpg

    MICHELLE AGATHA

    无锡职业技术学院

    这里美丽的校园和干净整洁的城市面貌给我留下了美好的第一印象。来自热带国家的我对这里的一切都感到非常新奇,特色鲜明的四季让我感受到了完全不一样的美景。尤其是有生以来第一次看到雪,我和同学们都激动不已。

  • 70188.jpg

    CAEZAR AL FAJR NIRWANA

    徐州工程学院

    我的校园生活确实非常愉快,而且很充实。我来中国以来,参加了一些表演和比赛,分别是朗诵比赛、舞龙舞狮、以及数学建模竞赛等。

  •  
  • 71188.jpg

    HASLAN MD RAKIBUL

    徐州工业职业技术学院

    徐州制造企业的科技力量让我惊叹和震撼,这个城市正日新月异,朝着美丽富强的道路高速发展!我愿做中孟两国文明交流的桥梁,为中孟友谊发展贡献自己的力量!

  • 72188.jpg

    Selimakhunova Rumilya

    盐城工业职业技术学院

    是汉语点亮了我的“中国梦”,相信随着“一带一路”朋友圈的日益壮大,汉语将成为沟通中国和世界的桥梁,为越来越多的世界青年开启更广阔的空间。

  • 73188.jpg

    NGUYEN THI LE THY

    扬州大学

    我发现女孩子也可以做出惊天动地的事情,也可以被人们一直尊敬和怀念。我想假如有一天我能去到花木兰的故乡—中国,那里是不是能找到许许多多的“花木兰”呢?

  • 77188.jpg

    KHUNTHAUNGTIN

    苏州卫生职业技术学院

    参加七人制足球比赛的同学们相信我,鼓励我,安慰我,是我最好的朋友们。因为有他们,我不仅仅踢了足球,还有机会逛逛苏州。

  • 80188.jpg

    LAI YAO WEI

    南京航空航天大学

    每当周末或空闲时,我都会约朋友们到南京各个著名的旅游胜地游玩。看一看周围的风景,观察当地南京人的日常生活;听一听他们说的地道南京话,仿佛自己也是一位南京人。

  •  
  • 55.png

    FEBRIA TIARA

    南京交通职业技术学院

    当有同学不开心的时候,我希望能用汉语去安慰他。当我有很开心的消息的时候,我希望可以第一时间和我的同学们分享。一年前大家只能用笑脸去表达自己的友好,而现在我们可以畅所欲言,聊一切我们想聊的事情。

  • 04.jpg

    NSABIYUMVA RENAUD

    常州大学

    江苏之旅,真的不虚此行!我所获得的不单单是语言的学习,还有对于中国的各种见闻,尤其是和江苏人民的友谊。

  • 05118.jpg

    廖千惠

    常州纺织服装职业技术学院

    一针一线、一匹布,从古至今,从丝绸到棉料,到新型材料,中国的纺织业以各种形式在我眼前呈现。江苏是中国纺织业的佼佼者,常州更是其中的骨干城市。

  • 06118.jpg

    DADOJONOVA GANJINA

    淮安信息职业技术学院

    淮安是一座美丽的城市,虽然它不大,但是它却非常安静和舒服,我和我的同学都非常高兴能够在这座城市学习和生活。这里有高高的楼房和漂亮的公园,这儿的人很善良,非常热情,对我们外国留学生也非常好,我们在这里生活得非常愉快。

  • 08118.jpg

    NATCHA CHAROENKHUM

    江南大学

    如果要问江苏给了我什么?我可以说它慢慢教会我如何成长,如何独立面对困难,如何对自己和别人负责。江苏还带给我很多美好的记忆:小桥流水的闲适,荷叶田田的欢乐,杏花春雨的诗意……还有中国人那善良美好的心灵。

  •  
  • 09118.jpg

    Patiparn Isaraprateeprat

    江南大学

    江苏是一个充满魅力的地方,她靠近东海,温暖潮湿,季节分明,与“四季如夏”的泰国相比,我更喜欢这里的气候;江苏经济发达,文化繁荣,山清水秀,人杰地灵,有很多历史文化名城。

  • 11118.jpg

    Rattaya khawsungnern

    江南大学

    中国的变化如此巨大,让我惊叹不已,而没有变的,是依然热情友好的中国人民。无锡,就是这样一个充满温情的地方。

  • 12118.jpg

    LORFAICHONG YER

    江苏财会职业学院

    我在中国生活过了一年多,我觉得这次来中国留学很值得,因为我不仅了解了中国的传统文化,还看到了中国的发展,让我慢慢地懂了中国的现代科技。

  • 14118.jpg

    ABDULRAZAK YASSIN FARAH

    江苏大学

    当我踏上中国的土地时,我看到了一个光明的未来。那一刻,在活跃、壮观、充满活力的环境中,熙熙攘攘的人群吸引着我的目光,我为中国的富饶、美丽所震撼。

  • 15118.jpg

    MAHMUD ABDUL-NAZIF

    江苏大学

    于我而言,中国是我的第二故乡。更重要的是,中国是一个串联梦想和现实的地方,是让我梦想照进现实,落在实处的地方。仰望星空,脚踏实地。我追逐我的梦想,更珍惜在这里奋斗的时光。

  •  
Prev Next
1 2 3 4 5 6
  • NAKYAZZE MARTHA.jpg

    NAKYAZZE MARTHA

    Changzhou University

    My school life in Changzhou university has been amazing. it's an international community together with the Chinese students, my classmates are helpful and focused on academic success, my Chinese university friends are the best.

  • 3188.jpg

    Taha Hussein Musa

    Southeast University

    Fortunately for me, I was encouraged to come to China through my brother's (who was a Ph.D. scholar at Yangzhou University) influence as well as my family back home due to their passion for education and seeing a member of the family soaring academically.

  • 188.jpg

    Nizar Faisal Alkayem

    Hohai University

    China had always been my first destination for studying, due to my fascination about both the modern and ancient Chinese culture. Nanjing, the gorgeous city and the capital of Jiangsu Province, was my early first choice.

  • 188.jpg

    Shalehy Md Halim

    Hohai University

    The campus life, the nightlife, the attractive landscaping of the campus provides all the civic amenities an opportunity to fully and successfully live an unknown urban life.

  • 微信图片_20191009143640_副本.jpg

    Dim Chan Ratanak (钱拉坦)

    Jiangsu Police Institute

    My name is dim Chan ratanak, I'm from Cambodia and I also have Chinese name 钱拉坦, which was given by the teacher of the administration when the first time I came to study in Nanjing Normal University, she said that you are similar and the sound is also similar to your original name, so I accepted it with the smile to her.

  •  
  • 188.jpg

    Erwin Yoga Wijaya

    Nanjing Tech University

    Before I came to China, I thought it was a mistake to come here because when I leave my country I also leaving my all friends and my family.

  • 1188.jpg

    Dewi Syaroh Alam

    Nanjing Tech University

    Time flew fast. It felt like yesterday, but in fact months have passed since I took my first step in the mainland. I love Nanjing Tech University so much because it is so comfortable to study here, and I could say that it even exceeds my expectation of a dream university.

  • 111888.jpg

    K M MARUF HASAN

    Nanjing Tech University

    I thought China is a beautiful and technological developed country but when I finally come to China, I realized it's not only beautiful by its nature and culture but also the people of the country more beautiful from their heart.

  • 188.jpg

    Tiffanie Tantony

    Nanjing Tech University

    Honestly, I still don't know what is my dream as a "job", but I wanted to be successful. And I'm sure that going to Jiangsu is the best choice that I've ever made.

  • 188.jpg

    Ali Qadir (李卡)

    Nanjing University of Aeronautics and Astronautics

    Since my childhood when my elder brother, a middle-class businessman, who used to come to China for his import business, I was always curious and kept asking him lots of questions about China. By the time my curiosity turned into a dream of coming to persuade my higher education in China.

  •  
  • 188.jpg

    Tullah Sher

    Suzhou Vocational University

    "Self believe" is a word which means strong enough to face any problem in his practical life. Every human being set a goal to be a successful and respect in his society. I was also has a dream to be a successful in life.

  • 2188.jpg

    SABBIR MD HANIF AL

    Wuxi Institute of Technology

    Napoleon once said about China: "Let China Sleep, for when she wakes, she will wake the world". He was right after all. The Great China is now shaking everything by its wisdom and the hard work.

  • 1188.jpg

    Jeane Susanti

    Wuxi Institute of Technology

    What I like from Chinese people are; they take all the things professional and so fast. They have a discipline work time. They are so smart. They have really private life. They focus with their own business. They do not bother each other. They really focused with their own life.

  • 1188.jpg

    Arne

    Xi'an Jiaotong-Liverpool University

    Of course, life in a big city from time to time can be quite troublesome, which ultimately brought me to my favourite place in Jiangsu: I personally really like to enjoy the peacefulness of the socialist countryside at the villages near 太湖.

  • ELIZABETH NATASHA MWAMBELA

    Xuzhou Medical University

    I arrived in China on 28th September, 2015. I honestly had a lot of mixed feelings about coming to China. I didn't know what to expect and it was my first time to leave the country by myself.

  •  
Prev Next
1 2 3 4 5 6